الأربعاء، 28 نوفمبر 2012

صباحك حداد

صباح الخير يا أميرة
امبارح واحد من اصحابي الماديين قالي انك هتتحولي  لفراشة
وانك مش هتتعذبي في قبرك مثلا عشان كنتي بتحب ولد ومسكتي ايديه
ولو  حتى حد فعص جناحك بالغلط .. هيتحول الجناح المفعوص لوردة مثلا
وانو الوعي الادراكي السخيف اللي بيخلينا نشوف العالم خرا خلاص مبقاش عندك
كنت عمالة اسأل نفسي .. هتبقي مبسوطة؟ هو قال .. مش هتبقى حاسة بحاجة
انا عاجباني الفكرة دي اكتر
بس برضه قريتلك قرأن ودعيتلك بالرحمة
قريتلك سورة مريم تحديدا.. ودعيتلك انو عيسى بن مريم يهوّن عليكي حزنك اللي كنتي بتكتبي عنه قبل ما تموتي
متزعليش مني  لو طلعتي بتحسي لسه عشان مسألتش عنك كل الفترة دي.. انتي كنتي عارفة انا عاملة ازاي.. بس ده مش مبرر برضه  .. متزعليش يا أميرة لو سمحتي
انا هسأل بعد كده عن كل احبابي بقلبي مس هتصل ولا هشوف ولا كده ..  ممكن اكتبلهم كمان ..
مش هقول "انا" تاني
صباحك مسكّر وردي وتمر حنة وبالونات وفساتين شبه فستانك يا أميرة

ليست هناك تعليقات: