الجمعة، 20 أغسطس 2010

رسائل البحر .. الكلمة الثالثة+تحديث

الكلمة الأولي علي مجلة رؤية مصرية
الكلمة الأولي

الكلمة الثانية

حبيبي البحر …

تحية من أعماق قلبك _أنت_ وبعد /

اشتقت إليك .. أرجو ألا تمل منها .. ومني ،

اليوم .. ككل يوم أصحو فيه .. أحمد ربي علي نعمة خفية .. أصلي .. وأشكره أني لازلت حية .. لألقاك .. لأذكرك .. لأبوح لك .. كل يوم ،

غداً .. لا أعرف إن عشت فيه .. أو مت ، لكني أدري .. أني سأبقي بقلبك .. وستبقي .. أنت .. كياني ، أينما كنت أنا .. وأينما عشت أنت ،

اليوم السابق وما قبله .. كنت _أنت_ فيّ _أنا_ وسيبقي الأمس .. مع كل شمس ، كما كان ، فهل لي أن أصارحك أين كنت وأين تكون وأين المكان ؟؟؟

حبيبي البحر .. أنا .. ضائعة منك .. وبك ضائعة ، متوحدة معك كطير حر سجين ، كعنقود عنب أحمر .. انحال خمراً .. قوية .. أتجرع نفسي لأنسي .. لأجدني أتجرعك !!

عميقة أنا كعمقك .. مغرورة .. للغاية .. بشاطئك ، قوية .. وعنيدة .. كموجك ، ثائرة وغاضبة وناعمة كمثلك .. كلك ،

قلبي .. مركب .. ورقية .. تحملها .. أنت .. بقلبك .. فهل .. لي .. أن .. أطلب .. أن .. أتمني .. أن .. أصلي .. أن .. أطمع .. أن .. تحملها .. أن .. تسعها .. بجلالك .. العظيم .. تسع .. مركب .. ورقية .. ترحل .. فيك ؟؟؟؟

بالكاد .. أسمع لحناً بعيداً ، يشبه لحننا المثني ،، بالكاد ، أستنشقه .. بالكاد .. أتنفس ، هل .. تدرك .. حقيقتك .. أم .. ستظل .. صامتاً ؟؟

يا .. بحر .. اصرخ .. اغضب .. تمرد .. انثر عنك خوفك .. اطلق جنونك .. سافر .. وارحل .. عنك .. وتعال إليّ .. فقد تكبلت قدماي بفعل ساحرة خبيثة .. وأنا .. أحتضر .. شوقاً .. إليك ..

ف … أ … د … ر … ك … ن … ي …..

هناك 28 تعليقًا:

The illusionist يقول...

انا الاول يا رب

The illusionist يقول...

احلى كلمه فيهم كلهم الكلمه دى

كلمه كده فيها حبه رقه على حبه ترجى

انا عجبانى الكلمه دى

marawan tarek ksa يقول...

كلام رائع حقيقى كل سنه وانتى طيبه وجميع أفراد العائله ربنا يسعدك أنتى وأخواتك

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

انا اول تعليق ولا ايه :)

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

حلو اوى ماشاء الله تعبيراتك واسلوب سردك مش مجاملة
دى اول زيارة ليا وان شاء الله مش هتكون الاخيره

تيمور يقول...

بوست اكثر من رائع

سردك جميل بجد

ربنا يوفقك

تحياتى

غير معرف يقول...

بوست جميل أوى
تسلم ايدك
كل سنه وأنتى طيبه
رمضان كريم

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

دعوة خاصه
قلوب بلامرسى
هستنى تعليقاتكم لانها هتفرق معايا كتير

Hanan Elshafey يقول...

انت الاول ياعم

Hanan Elshafey يقول...

:)
مبسوطه انها عجبتك
:)

Hanan Elshafey يقول...

marwan tarek ksa
اشكرك
وكل عام وانت بخير

Hanan Elshafey يقول...

دموع القمر
اول تعليق ف قلبي يا ستي :)

Hanan Elshafey يقول...

دموع القمر
ميرسي يا قمر ويارب ما تكون اخر زياره :)

Hanan Elshafey يقول...

تيمور
ميرسي
واشكرك
تحياتي

Hanan Elshafey يقول...

الحب الجميل
ميرسي يا اجمل حب
وانتي طيبه
الله اكرم :)

سندباد يقول...

اعجبني جدا العنوان واعجبني جدا جدا المضمون وسيطرتك علي معاني الكلمات
اسعدني المرور لمدونة تستحق الاهتمام
تحياتي

Hanan Elshafey يقول...

دموع القمر
علم ونفذ :)

Hanan Elshafey يقول...

sendbad
اسعدني اكثر مرورك
مرور كريم وارجو ان يستمر

ودي

أحمد الصعيدي يقول...

البحر عندك ركب فسيح
وماؤه عدي ما تعدي الإصبعا



أديبة أنت

أسعدك الله

Unknown يقول...

كل سنةوانتى طيبة يا مغرورة

mrmr يقول...

بوست جميل
سلمت يداكى
كل سنه وانتى طيبه
دعوه للضحك من القلب

http://jokes-egyptian.blogspot.com/

رمضان كريم

غير معرف يقول...

تغيير الخلفية
من جو الألفة والبيت القديم
لجو الأعاصير
...
لا يتناسب هذا ودفء الكلمات
ولكنه يتناسب كما أظن مع مزاجك هذه الأيام
..
تحياتي

richardCatheart يقول...

نينو يا مفتريه

جمممممممممميل طبعا

هاتستغربى لو قواتاك لما بلاقى حد كاتب عن البحر قلبى بيرقص كان حد جايب سيره حبيبى تصورى امتعتينى

كتبتى فا ابدعتى

كل سنه وانت اجمل وطيبه وبخير وكل الاهل يارب

Hanan Elshafey يقول...

أحمد الصعيدي
البحر عندك ركب فسيح
وماؤه عدي ما تعدي الإصبعا

البحر عندي أصل كل الحكايا :)

أديبة أنت
شهادة اعتز بها من شاعر قدير :)

واسعدك بكل الخير
ودي

Hanan Elshafey يقول...

العيسوي الصغير

وانت بالف يخر ايها ال"كريم"

Hanan Elshafey يقول...

mrmr
ميرسي
وانتي طيبه
حاضر
ودي

Hanan Elshafey يقول...

غيرممعرف
.........
مرحبا
.........
تغيير الخلفية
من جو الألفة والبيت القديم
لجو الأعاصير
وكم يسعدني ان يكون لي قارئ مثلك
صدقاً
ما بالك لاتتخذ من كلماتي فقط مصدراً لتعليقك .. لا .. وخليفية مدونتي وأحيانا الصور :)
أشكر وجودك :)
..........................
لا يتناسب هذا ودفء الكلمات
ولكنه يتناسب كما أظن مع مزاجك هذه الأيام
تحليل موفق :)
....
ودي

Hanan Elshafey يقول...

ريتشاردايه
ايووووووووووووووووووووز
انا نينو المفتري ه دي عجبتني
هههههههههه
مبسوطه قوي ان ده احساسك وانها عجبتك
ياستي البحر حبيب الناس كلها
بس حبيبي انا بزياده شويه :)
:$:$:$
ميرسي يا قمر
وانتي بالف خير وصحه وهنا انتي واسرتك الجميله
:*
ودي